lucia

Idag är det lucia och jag önskar att jag hade fått gå till en kyrka och se ett luciatåg. Det saknar jag från skoltiden. Hur vi förberedde oss, övade och fick framträda för alla. För att sedan avsluta med julpyssel och fika i skolan tillsammans med föräldrarna. Istället har jag idag först och främst ringt och grattat min pappa som fyller år idag. Det är tråkigt att inte kunna fira honom nu när jag bor 20 mil från honom. I framtiden önskar jag att mina barn ska känna samma stolthet och kärlek över sin pappa som jag gör över min.
Idag har jag även varit på gymmet och klarade av 1000 kcal på mindre än 1h. Woho! Sedan gjorde J en grym vegburgare till lunch innan vi kollade på julkalendern mätta och belåtna. Vi kollar på den varje dag men jag måste ändå säga att den var bättre förra året. Efter julkalendern öppnar vi våra chokladkalender. I år har vi tre stycken. En som vi fått av J’s föräldrar, en av mina föräldrar och en som jag fått av J. 
Nu ska jag strax köra till Hallsberg som tar dryga timmen för att vila i några timmar innan jag kör hem igen. Troligtvis blir det veckans enda jobb.