tredje advent

Hallåååååå endast en vecka kvar till självaste julafton! Jag är så himla taggad då det är J och min fösta jul ihop där vi verkligen firar jul på riktigt. Både mina och J's familjer kommer under juldagarna och jag laddar till 100! Något som är mindre roligt är att jag inte få gå ut i skogen och hugga min egna gran iår vilket vi alltid gjort i min familj. Vi har ju bra takhöjd här hemma så någon fjuttig 2 metersgran som säljs på stan funkar inte. I år testar vi att beställa hem en stor ekologisk bjässe till gran från Smålandsgran istället. Hade ingen aning om att en gran kostar allt från 1000 kr och uppåt vilket känns sjukt för en gran? Men det känns ändå helt ok i och med att den är från Småland hehe, samt att den bärs in vilket är tacksamt. Hoppas den är lika fin som de hemma i Småland. Lika bestämd som jag är med att det inte ska finnas något juligt framme förrän 1:a dec/ 1:a advent så är jag lika bestämd med att julgranen inte kommer in och kläs före den 23:e. 
Annars har jag bara varit hemma med J idag. Han jobbar hela dagen men har bokat om lite och varit hemma 6h under dagen mellan jobben. Vi har tagit en promenad i det krispiga vädret och Norrköping är nog enda stället som inte har snö ute. Nu när han åkte till jobbet igen fick jag feeling och har bakat lite, Rocky Roads och ett Fröknäcke som jag precis slängde in i ugnen. Dessutom har önskelistan till bröllopet har skickats då gäster frågat efter en sådan. Tänk att detta är min sista jul som ogift.