hello weekend

Jag var inställd på att få jobba en sista tur innan denna veckan tog slut, men det är noll kommunikation på jobbet så förtaget hade köpt ut andra på övertid när turen i grunden redan ligger på mig enligt schema. När jag kom till mitt första tåg så var en annan redan där. När jag hade gjort iordning mitt andra tåg och tänkte åka ringer det i telefonen och en annan förare är också på plats. Så på en och samma dag, gick jag hem från jobbet två gånger och fick helt plötsligt en "ledig dag". Helt okej att sova hemma med lön men sjukt irriterande när jag är inställd på att jobba. istället passade jag på att jobba lite extra och köra fram och tillbaka till Nässjö. Det var så fint på morgonkvisten när dimman låg över sjöar och fält. Wow vad fint Sverige är. 
Hur som helst har jag långhelg nu, egentligen sen i måndags men det visste jag ju inte då. Tänkte fixa det sista, packa och plocka. Hinner jag så hade det varit skönt med en promenad.