kick ass måndag

Sitter på tåget påväg mot Katrineholm på jobb. Där blir det en halvtimmes väntan innan byteståget kommer. Då är det perfekt att skriva gamla inlägg om Afrika, få tänka tillbaka på det och vara så otroligt tacksam över allt jag har och den kunskap jag bär på. Jag vill utbilda mig ännu mer och dela med mig av kunskapen nu när jag sett viölen skillnad kunskap gör!
Idag har jag sett fram emot jobb om man kan kalla åka tåg, promenera till sovstället och sova för jobb? Vaknade svintrött men ändå tillräckigt utvilad vid 7, kände mig så glad av att solen lös in och jag har jag äntligen skrivit klart månadens uppsats och skickat in. Bara en uppsats samt slutuppgifterna kvar nu och efter en mörk höst börjar jag se ljuset i tunneln. Dessutom stod jag för lunchen idag vilket inte händer så ofta. Tillbehören till maten tycker jag är roligast och förutom en sallad blev det rostad grönkål. Det är verkligen super duper gott, nyttigt och billigt?!