nya böcker

Vad har hänt med mig? Tidigare tyckte jag det var långtråkigt och läsa men var så avundsjuk på alla som klarade av att sitta i timmar och fördjupa sig i bokens magiska värld. Jag förknippade böcker med påtvingade tråkiga böcker som vi skulle läsa på svensklektionerna och sedan skriva någon recension på.
I slutet av sommaren beställde jag hem några böcker som jag tänkte att om jag läser så ska det vara "bra" böcker. Sånt som får mig att utveckas och lära mig saker. Inte någon skönlitteratur. Den första boken var inte ens jobbig att ta sig igenom, den var ju så intressant och välskriven. Sen blev jag fast. Läste 4 böcker på 3 veckor. Tidigare köpte jag kläder så fort lönen kom, nu köper jag böcker. Dessa 6 böcker fick jag med mig hem denna gången. 50 shades böckerna har jag redan läst en gång på engelska men nu tänkte jag läsa den på svenska också.
New