study mode

J sover redan eftersom han börjar tidigt imorgon. Då passar jag på med lite egentid. Ljusen är tända, tekoppen är fylld, datorn är fulladdad och jag har en helkväll med plugg fram till midnatt. Då ska jag lägga mig i sängen.
Det är fantastiskt att få sitta uppe helt själv och summera dagen som har gått i ett. Butiken i Gryts skärgård utanför Valdermarsvik var liten men ack så mysig. Jag ville ha med mig allting hem. Det blev en påse som jag tänkte visa upp och fota imorgon med resten av dagens köp. Sedan åkte vi till Linköping för att kolla in Ikea och äta lunch, vilket var en dålig idé. Kön till resturangen var så lång att vi svängde förbi McDonalds med bilen istället innan vi åkte till J's föräldrar för söndagsmiddag. Jag uppskattar verkligen hemlagade söndagsmiddaga, för mig är det lyx eftersom jag i jobbet ofta får äta i farten om jag ens äter. Dessutom tog jag med datorn och plugget för att vara lite produktiv utan resultat. I och med att hela familjen var där var det 200% som gällde och dessutom högt i tak. Även när jag är hemma hos min familj kan det gå i 200, men där känner jag alla innan och utantill. Idag upptäckte jag en ny sida hos mig själv, kan inte riktigt sätta fingert på vad det är men det var jobbigt. Kanske för att jag inte är bekväm i situationen, eftersom jag inte känner hans familj speciellt väl. Egentligen inte alls faktiskt, men det kommer nog med tiden.