helgen through my phone

I fredags vaknade jag upp i Stockholm och efter lite hotellfrukost tog jag första bästa tåg hem för att äntligen få spendera lite tid med J. Till kvällen hade han gjort en himelsk pizza. Jag valde en med salami på för en gångs skull. Brukar ju vilja ha den vegetarisk annars. 
Lördagen spenderade vi hemma efter att några komisar aldrig kom hit. I stan var det Kulturnatten vilket var så mysigt. Under dagen var det bland annat medeltidssaker utanför oss där de eldade med enris och doftade ljuvligt i hela lägenheten. Det var bradbilar från förr och de sprutade med vattenslangar i vattnet utanför. På stan var det godis från förr, mysiga marknadsstånd med brända mandlar och annat gott. På kvällen när allt drog i gång slockade vi sedan länge efter att ha kollat på Moana och gråtit en skvätt. Kan inte komma ihåg sist vi satt ner i soffan och  såg på en film. Självklart fick jag mina popcorn till. Herregud, skulle kunna leva på popcorn.  
Idag tidigt imorse åkte vi till stugan eftersom J's pappa bad oss komma upp och hjälpa till. Han håller på att bygga ett garage / förråd. Så häftigt att se det växa fram. Medan killarna byggde pasade  jag på med lite egentid med deras hund. Riktigt skönt och det är så fint där uppe vid Vättern och Stjernsunds Slott som idag är ett museum. J's mamma bjöd på en riktigt god svampsoppa med tillbehör och efter maten traskade jag och J ut i skogen för att leta svamp. Det är första gången jag på riktigt letar svamp i skogen. Gillar inte skogen och känner mig annars obekväm där. Det var dock riktigt kul, svårt att hitta första svampen eftersom jag inte viste vad jag skulle titta efter eller hur de ser ut men tillslut så fick vi ihop lite svamp och bär innan vi valde att åka hem igen. Påväg hem köpte vi lite härligt surdegsbröd för att göra kantarelltoast. Mums!