apple pie & vacay

Idag fick jag sova ut, vaknade när Jocke kom hem från jobbet. Har sovit 4-5 timmar de senaste 3 nätterna så detta var behövligt. Efter det har jag varit på gymmet och dött innan det var dags att gå till vårdcentralen för att vaccination. För min del räckte det med två sprutor, några tabletter och något flytanade man ska dricka. Detta för att jag har några vaccin sedan jag var i Oceanien. Längtar så mycket efter ledighet då vår semester i somras bestod av dåligt väder och sjukdomar.
Här hemma finns det fullt av äpplen jag fått av mamma och för att hinna använda några av dem slängde jag ihop en äpplepaj nu innan jag ska jobba. Detta är den mest komplicerade pajen jag någonsin gjort men också den godaste jag gjort. Det är alltså en mördeg i botten. Mandelmassakräm innan äpplena som är bakade med honung, kanel och andra godsaker för att till sist toppas av en havrecrunch. Gillar att det knappt är något vitt socker i.