golf och ryggproblem

Imorse när jag kom hem runt halv 9 blev det raka vägen till sängen. Vips var klockan strax efter 12 och det var bara att kasta mig iväg till Andreas på napraparakuten. Han håller till vid fotbollsarenan i stan och har ett riktigt mäktigt väntrum med bästa utsikten. Jag har varit på flera ställen innan jag flyttade hit men han är överlägsen. Jag har inte varit hos honom sedan innan sommaren så det fanns en hel del att rätta till om man säger så. Efter en behandling hos honom är jag alltid lika förvånad över vad man kan åstadkomma och framförallt, hur han kan hitta alla ställen och upptäcka alla punkter, även sådana som jag själv inte hade någon koll på. 
Solen har lyst med sin närvaro hela dagen idag så vad passade bättre än en golfrunda på 9 hål. Det är vad jag orkar med såhär i början och trots en riktigt usel runda så lyckades jag sänka mitt hp. Att börja med en ny sport vid vuxen ålder är svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag känner verkligen hur jag måste tänka och ingenting går på automatik längre. Det svåraste är att inte ge upp utan fortsätta trots att tredje bollen gått i vattnet. 
Efter golfen köpte vi hem lite linschips och jag är helt såld. Mycket godare än potatischips. Synd bara att vi är alldeles för trötta för att orka äta upp dom och intog sängen istället. God natt!