morning

Gooodmorgon! Vilken höstdag och vad mörkt det är ute nu. Imorse tidigt tidigt vaknade jag upp på Plaza Hotel i Eskilstuna. Inget hotell att hänga i granen direkt och när det gäller frukosten så har jag aldrig hunnit äta den på plats utan fått med mig en frukostpåse varje gång. När det är så omänskligt tidigt samt att jag mår dåligt på morgonen passar det alternativet mig perfekt. Det är Tina Nordström, även känd som MatTina som har komponerat ihop frukosten där. Jag tycker den är lite tråkig jämfört med andra hotell, men mycker beror nog på vem det är som gör frukostpåsarna. När jag fått min påse var det dags att bege mig mot jobbet. Synd bara att mitt lokalsinne inte existerar och jag gick åt helt fel håll trots att jag varit där säkert 20 gånger. Väl påväg hem från Eskilstuna mot Norrköping är det så fint. Man kör mycket längst vatten vid en speciell sjö finns det en stenstaty av en kvinna som tittar ut över sjön. Det sägs att hennes barn drunknade där och att hon än idag letar efter dem. Dessutom är det massor av hästhagar längst vägen med massor av söta föl. Man kör även förbi Stenshammars Slott som kungen har. Jag blir så fashinerad av slott och älskar att läsa om dess historia. Stenshammar Slott ägdes tidigare av von Kraemer och hans hustru men eftersom de inte fick några barn skrevs testamente om att Staten fick ärva det. Självklart hade von Kraemer krav i sitt testamente. Ett utav dem var att det skulle vara någon svensk undersåte, arvsrätt till tronen, prins av det regerande kungahuset skulle arrendera detta. Alltså arrenderas detta idag av kungen och är en godsförvaltning med nötkreatur och ekologiskt odlande. 
Igår var jag inne nästan hela dagen. Gjorde en ceasarsallad till lunch och sedan gjorde Jocke egen pizza innan jag tog tåget till Eskilstuna. Älskar att laga mat tillsammans. Gårdagens höjdpunkt var dock att jag knep två biljetter till VIP visningen av Lars Winnerbäcks dokumentär som är två dagar innan den släpps officiellt. Trots att jag hellre hade velat gå i Linköping där han är uppväxt så är ingen gladare än mig. Wow!
Isabell Hedberg

Wow, vilken sallad! Mums :D
Kram!