sluta skrik för fan

Jag älskar barn. Jag vill försöka skaffa barn. Jag tycker att barn är meningen med livet. Jag älskar att jobba med barn. Barn barn barn barn. På nyhetsmorgon idag pratar dom barn, jag älskar det men det är också ett så otroligt känsligt ämne. Barnlöshet, oönskade barn, abort och listan kan göras lång. Detta är ett ämne som engagerar alla. Jag får ofta frågan om det är dags att skaffa barn och helst av allt vill jag bara skrika NEJ HÅLL KÄFT till alla, helst av allt chocka så att jag aldrig någosin får frågan igen. För mig handlar barn framföralt ett ansvarstagande. Inte bara mot barnet utan mot sig själv, sin familj och samhället. Mina skattepengar kan gå till mycket bättre saker än dålig planering och värdelöst ansvarstagande. Barn kostar pengar, och inte lite heller utan ca 1,5 miljon svenska kronor enligt bankerna. Då snackar vi inte några dyra intressen utan vanlig Svensson familj. Dessutom är det absolut ingen rättighet att alla ska få barn, TVÄRTOM, vi måste sköta oss och ska vara förtjänsa av det. Vi ska ha ett jobb (för att få föräldrapenning), ha en stadig lön (1,5 miljon trollar man inte fram), boende anpassat för barn (säkerhetsskäl) men framförallt en stabil famljesituation (inget oskyldigt barn förtjänar en stökig uppväxt). Jag blir så ledsen när jag alldeles för ofta stöter på dessa familjer där pengarna inte finns. Där ena föräldern pratar dumt om den andra föräldern inför det helt oskyldiga barnet. Där ytan inte räcker till och det kan bli farligt. Krossade drömmar. Detta är till 100 % ett vuxenansvar och det borde vara krav för samtliga att genomgå ett ansvarstest innan barn införskaffas. Något alla också måste veta är att man FRÅGAR INTE andra när det är dags med barn, det är deras ensak. Anlednignen till att det finns några barn är säkert en helt annan än vad det ser ut som eller gissas fram. Främst borde alla föräldrar läsa boken "sluta skrik för fan" och lära sig att man inte behöver baka kaka, spela spel, gunga, mysa, läsa bok inom loppet av tre timmar med sitt barn för att sedan skriva om det på sociala medier för att bekräfta för samliga utom sig själv att man är en bra mamma. Det är nyttigt att ha lite tråkigt. Skrik och gråt är en del av livet. Denna boken är blandning mellan satir och verklighet. Mest hur man gör satir av verkligheten där igenkänningsfaktorn är 100%.
New