something sweet

Jag stoppar i mig något sött varje dag, inte minst efter att jag har ätit. Därför gjorde jag dessa supergoda små saker som inte är helt onyttiga och supergoda. Ganska mäktiga så det räcker abslut med en och nästa gång kommer jag göra dem mindre. Så mäktig att denna lilla goding blev både min frukost, lunch och kanske middag, får se om jag tvingar mig i något mer ikväll. 
Hur som helst så behöver man:
1/2 banan
ca 30g cockosfett
ca 150g mörk choklad, desto högre kakaohalt, desto bättre
ca 100 jordnötssmör
18 små muffinsformar, själv hade jag bara bullformar hemma men tror att mindre formar är att föredra så de byggs på höjden.
Jag började med att smälta ner cocosfettet för att sedan blanda i jordnötssmöret. Jag använder jordnötssmör som jag gjort själv eftersom de i butiken innehåller så mycket socker. När det har smällt, ta bort den från plattan och smält chokladen. Enklast i mickron på låg värme och blanda ofta. Medan chokladen smälter, skiva jag upp bananen. För att göra det enklare för mig så la jag muffinsformarna i en muffinsplåt så de låg still. Sedan börjar det roliga. 
Häll en tsk med smält choklad i botten på varje form. Lägg en skiva banan över och låt det stelna. Sedan täckte jag bananen med jordnötssmör/cockosblandningen och lät det svalna innan jag toppade med en tsk choklad överst. Sen ska de in i frysen och där kan de vara tills man blir sugen. Det positiva med fryst banan är att det inte smakar så mycket banan vilket är perfekt för mig som inte gillar banan. Såhär i efterhand hade jag viljat toppa den översta chokladen med cockosflingor, några goda fröer, nötter eller kanske torkade bär, men det får bli till nästa gång. 
Isabell Hedberg

Men så gott det såg ut! Inte överdrivet onyttiga heller ju, det gillar vi :D
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg :)
Kram!