helgen i bilder

Ibland kommer livet emellan och jag har inte öppnat datorn på dagar, därav kom uppehållet. Det har varit så skönt att inte kolla instagram, facebook eller haft något med internet att göra i ett par dagar, sedan blir jag illa tvungen. Eftersom det är så jag kommunicerar med många av mina vänner. 
Vädret de senaste dagarna har varit över all förväntan. J har överraskat mig med blommor, dessutom gjorde han  pulled chicken burger lagom till jag kom hem efter en promenad med en kompis i fredags. Ganska ofta undrar jag vad jag gjort för att förtjäna en kille som honom. Alla dessa personliga saker (som att binda en bukett) är de finaste. Sedan efter en glass på stan med nästan 30 graders värme, åkte vi till Linköping för att se Lars Winnerbäck. Det är så häftigt vad musik gör för livet. En liten scen med precis lagom mycket publik. Det var så fint. Sedan blev det fredagspizza, en tradition J lärde mig när vi träffades. Har ett favoritställe med rutiga dukar och så fin italiensk Lady & Lufsenkänsla där vi åt. Sedan väntades en lång och tuff natts jobb.
Lördag runt lunch kom jag hem, sedan bar det direkt av till Askersund. Käk till J via driven och en Daim delux glass till mig. Väldigt god men mäktig, efter halva glassen är magen nöjd. Att åka ut till en stuga i skogen var precis vad jag behövde. Ingen mobil och bara lugnet som finns där. En nybliven 60-åring fick presenter. Jag krattade löv i timmar och grävde tills kroppen skakade, dessutom blev det premiärgrill. Det finns något extra härligt i första grillningen, inte minst efter lite trädgårdsjobb. Jag gillar att bo i stan och ha allt inom gångavstånd. Det är väldigt bekvämt och smidigt, men det finns ändå något magiskt med landet. Något kravlöst och väldigt fint.