helgen i bilder

I fredags landade IKEA-katalogen i brevlådan. Lika imponerad varje år och lika förväntansfull. Finns så mycket fint och jag önskar att vi bodde dubbelt så stort. 

På eftermiddagen väntade jobb och jag åt nog årets sämsta sallad. Först och främst fick jag vänta i 50 minuter på maten när de sa 15-20 min när jag ringde och beställde. Såg så mycket fram emot en sallad med halloumi och kanderade valnötter men osten var rå i mitten och det fanns små skalbitar kvar på nötterna så den salladen slängde jag bokstavligt talat ut genom fönstret.

Jag har haft 2,5 väldigt intensiva månader med alldeles för mycket jobb och har haft noll tid för J eller vår relation. Därför var det så magiskt och fantastiskt fint att få komma hem till ett  nystädat hem och att J dessutom överraskade med fredagsmys. Jag har varit så fokuserad på att bara överleva dessa månader med jobb att det har tagit all min energi och detta var precis vad jag behövde för att kunna hålla ut det sista veckorna innan jag ska gå ner på kanske 125% jobb. 

Lördags morse ringde klockan vid 7. Dags för helgjobb. Dock åkte jag lite tidigare till jobbet (J var inte hemma ändå) och kom hem 3,5h tidigare och fick en sen eftermiddag+ kväll hemma istället för på jobbet. 

Det är augustifesten här i stan med marknader, uppträdanden och tivoli så på eftermiddagen gick vi ner på stan för att se utbudet. Jag gillar verkligen marknader och framförallt kanderade mandlar som brukar finnas på marknader. Dessutom hann vi gå i lite butiker och köpa en födelsedagspresent till min bror. 

 

På kvällen var det varken jobb eller några andra planer. Vi köpte hem pizza och sedan hade vi en kväll hemma. Jag minns inte sist jag hade en kväll hemma med J. Jag vet liksom inte vad man gör en ledig kväll hemma och blev snabbt uttråkad. Folk brukar undra vad de gjorde innan de fick barn, jag undrar vad man gör när man inte har en häst och inte jobbar, äter eller sover.

VAD GÖR MAN?! 

Efter en halvtimme där jag försökte sitta still och läsa (läste samma rad 15 gånger med myror i byxorna) bestämde jag mig för att jag måste lära mig att bara vara och varva ner. Naglarna blev både kortare och nakna och fick sig en dos av återfuktning. Blommorna fick sig lite omplantering och uppfräschning. Eftersom regnet smattrade i vattnet och att det faktiskt är mörkt på kvällarna nu så passade jag på att tända doftljus överallt där hemma. Sängen fick nytvättade lakan (en dag för tidigt) och jag bytte till tjockare täcke. 

Idag är det egentligen min lediga dag men jobbar från 8-19 och nu sitter jag i Eskilstuna och väntar på ett sent tåg som jag ska köra ner till Nässjö. Jag läser en ny verklighetsbaserad bok som jag köpte, om en kvinnas flykt från dåtidens fattiga Nordkorea, där svält var ett stort problem. Efter första sidan kom de första tårarna och jag är så enormt tacksam över att både J och jag har fått växa upp med bra mat på bordet. Att vi har fått växa upp med en mamma och en pappa i en kärnfamilj där pengar aldrig har varit ett problem. Att vi båda är uppväxta utan några kriser eller svårigheter. 

Sent i eftermiddag kommer mamma och hämtar mig i Nässjö och sedan ska jag hem till henne och min bror en sväng innan jag ska tillbaka till Nässjö. Jag skulle egentligen åkt tåg hem men jobbet ringde och frågade om jag kunde jobba lite till och köra ett 1 dygn sent tåg hem istället. Byta 1:a klass biljett med fika, frukt och te mot jobb. Eftersom jag är usel på att säga nej till jobb så blir det jobb resten av dagen också. När jag kommer hem är det ingen som vet, men förhoppningsvis innan midnatt.
Angelica Wåhlin

Men fyy, så tråkigt med salladen!