10 saker jag inte visste om bröllop innan

Februaris "10 saker" får handla om bröllop. Vårt OSA går ut sista februari så vad passar inte bättre än lite bröllopstema med saker jag inte hade koll på tidigare:
  • Brudens slöja är en symbol för mödomshinnan. Alltså saknar den syfte idag eftersom mödomshinnan är en myt.
  • Alla papper som ska in om ansökningar hit och dit.
  • Att ingen annan kommer förstå min lycka i detta bröllop, jag skulle nog jämföra det med kärleken för sitt barn, ingen förstår den som du själv gör.
  • Det är inte självklart att andra förstår all vett och etikett kring ett bröllop.
  • De inbjudna OSAr inte direkt när de får inbjudan. 
  • Jag visste att det var dyrt, men ingen aning om att så fort något innefattar ordet bröllop kostar det minst det trippla. MINST.
  • Riset som kastas över det nygifta paret symboliserar fruktbarhet, välstånd och frikostighet.
  • En bröllopstårta är traditionellt en symbol för lycka och fertilitet. Enligt mig är tårtan gränsen mellan de som har en eller två magsäckar att fylla.
  • Bröllopet kommer inte bli precis som jag tänkt mig, oavsett hur mycket jag planerar och förbereder.
  • Hur svårt och ångestgivande det var att välja ut vilja inbjudningarna skulle gå till.