10 saker om mig

Lyssnade på en pod i början på året. De avslutade sitt avsnitt med "10 saker om ..." ett ämne. Tyckte det var superkul så tänkte att jag varje månad också ska berätta om "10 saker om...". Tänkte börja med att berätta 10 saker om mig såhär i början på året. Håll i hatten!
  • Jag är vääääldigt känslomässig. Är jag glad är jag superglad, är jag arg är jag förbannad är jag ledsen gråter jag i en vecka.
  • Får jag för mig något går jag in till 110%. Vilket både gjort att jag lyckats med så mycket men också förlorat endel.
  • Jag värdesätter inte kompisrelationer speciellt högt. Jag har mina kompisar som jag håller fast vid. Har inte tid med fler och tycker att de kravlösa relationerna är bäst.
  • Jag känner personligen att jag inte misslyckats med något i livet än. Däremot har vissa mål tagit lite längre tid än planerat ibland men allt har gått i min väg tillslut. Två exempel på mål i livet var att ta en examen samt köpa en lägenhet innan 20 års ålder. Det bästa är att jag fortfarande har en massa mål kvar som ska uppnås.
  • Om jag skulle byta bransch skulle jag vilja utbilda mig inom plastikkirurgi. Ett yrke som väcker stort intresse hos mig och ett yrke som jag tror på i framtiden. Men just nu är det inte riktigt läge för det.
  • Jag är väldigt tillfredsställd med livet. Tittar jag tillbaka är jag supernöjd med vad jag åstakommit. Idag är jag stolt och det bästa är att jag har så mycket roligt att se fram emot.
  • Jag är en röd person. Mitt liv är en enda stor tävling.
  • Jag har svårt att förstå saker och ting förrän jag provat/ sett själv hur saker är/ inte är eller funkar/ inte funkar. 
  • Att bli tillsagd/beordrad av någon är bland det mest irriterande jag vet. Mitt liv. Jag bestämmer. Mina beslut.
  • Jag gjorde alla tonårshyss alldeles för tidigt i livet, vilket gör att jag redan som 18 åring kände mig färdiglekt.