2017 året som gått pt4

Oktober var månaden då jag första gången i livet både plockade svamp i skogen och gjorde ett försök att köpa begagnat. Tanken av att något inte är nytt och att någon annan använt saker tidigare skrämmer mig. Hemskt att inte veta vad sakerna varit med om tidigare vilket kan vara svinäckligt men eftersom vi köpte stolarna från ett företag trodde jag det skulle kännas bättre, men icke. Jag var på smygpremiären av Lasses film som var fantastiskt bra. Annars är de flesta bilderna jag har från Småland och mycket med hästen.
November startade med ett besök i ett snöigt Småland. Jag bakande en tårta när vi firade min fina pappa på farsdag innan vi åkte till Afrika.
 
Årets sista månad började med julmarknad i Linköping med mamsen och papsen. Min italienska drömlampa levererades och vi hade julfest hemma. Julen spenderade vi hemma, i mellandagarna var det hockey och på nyårsafton var vi bortbjudna på årets bästa fest med riktigt fin mat och sällskap. Jag fick för första gången en puss av en hund och avslutade året med att pussa på J för tredje året i rad. Nu lämnar jag 2017 och välkomnar 2018 med öppna armar!