sälen

Det finns ingen känsla som när man kommer hem. Får packa upp, tvätta, duscha och pusta ut. Borta bra men hemma är bäst.
Efter mycket om och men så följde jag med till Sälen trots allt. Torsdagen började med att vi försov oss drygt 1h. Packade ner frukost samt det sista innan vi åkte mot Sälen. Bilresan dit var lång och tuff, nästa gång föredrar jag flyget eller tåget. Det blir ju helt annorlunda när det är fler som ska med och anpassas efter varandra. Vi kom dit runt 17 och hann ta ett par åk i backen på Högfjället. Det var precis vad jag behövde efter att ha suttit ner i timmar. Superbra med en mjukstart innan kvällens sällskapsspelande. Annars tycker jag att Lindvallen har de bästa backarna och roligaste parkerna. Bra mat och trevlig atmosfär. Tandådalens parker var också bra men lite för mäktigt för min del och backarna var för mycket samma samma.
Hade jag fått göra något annorlunda hade jag velat upptäcka restaurangerna mer, har ätit dålig mat vilket gjort att min mage är kaos och kroppen mår dåligt. Dessutom hade även jag tagit en paus på toppen tillsammans med en kopp cappuccino på en bar och bara njutit en stund. Lätt att vara efterklok! 
Det skönaste på hela resan var ändå en timmes massage på Högfjällhotellets spa. Det är lika skönt varje år att få knäppa upp pjäxorna efter en heldag i backen och njuta av en avkopplande massage.