tisdagstrött

Efter en natt med tiopack näsdukar, läkerol och kaffe kom jag fram till ett kallt Stockholm. Taxichauffören höll mig vaken med historier in till city, där det var dags för lite sömn. Imorse vaknade jag lagom till att frukostruschen var över. Jag uppskattar verkligen att sitta i lugn och ro för mig själv med en tidning och äta frukost. Sedan gick jag till centralen och tog  första bästa tåg hem. Gillar att hotellet ligger vid Waterfront Building, alltså 1 min från centralen, supersmidigt! Var hemma lagom till lunch och fräschade till naglarna innan vi gick förbi juveleraren för att prova ringar. Jag velar mellan två olika ringar från Efva Attling, skillnaden mellan ringarna är hur stor diamanten ska vara. Efva är den formgivare jag gillar mest i smyckesväg. Svensk skit när det är som bäst och jag tycker det är så häftigt och mäktigt med kvinnliga entreprenörer och bär mer än gärna deras kreationer. Tyvärr hade juveleraren inte de ringarna jag ville kolla på hemma men de beställde hem ringarna så jag kan få se dem i verkligheten. Fick se andra ringar med samma karat för att få en känsla men det hjälpte mig tyvärr inte i valet. Juveleraren tyckte nog vi var ute i det senaste laget och jag hoppas det inte tar allt för lång tid då det är några månaders leveranstid eftersom de endast görs efter beställning. Längtar verkligen efter vigselringen som blir i en mindre storlek på fingret så att jag kan "låsa" in förlovningsringen och faktiskt använda den vilket jag inte gjort på ett halvår.