framtidsplaner

I huvudet har jag mina mål klara fram tills jag blir gammal. Det finns tusen delmål, mål och idéer. Självklart också en plan på hur jag ska nå dessa mål. 

Just nu i juli är det bara jobb som gäller. Mina enda lediga dagar i juli är helgen när J fyller år, annars jobbar jag varenda dag, ibland dubbelt. Så har jag tänkt att ha det nu ett tag framöver men undantag för några återhämtningar.

I augusti har jag bokat in en ledig helg när pappa ska hoppa fallskärm som han fick av oss barn i 60-årspresent. Då tänkte jag även passa på att umgås med min bror eftersom han kommer hem från USA i en månad. Jag har bett honom skissa på några nya tatueringar jag har funderat på att göra... ska bli spännande att se resultatet! Annars ska jag precIs som denna månaden jobba, jobba, jobba!

September är min månad, då är sommaren officiellt över och ska ta mig tid för återhämtning, efter 2,5 intensiva månader med jobb. Just nu känns det som att jag jobbar eller sover. Den helgen som ansluter till min födelsedag skulle jag egentligen vilja åka iväg till Barcelona (som jag tjatat om nu i tre år) men jobbet bjuder på 24h kryssning den helgen så då ska vi åka iväg på det istället. Vi har varit på egna resor de senaste gångerna jobbet har styrt upp fester så detta ska bli riktigt roligt! Däremot har J bokat en weekend i slutet av september när vi är långlediga i schemat och slipper ta semester. Jag har ingen aning om vart det blir utan det är födelsedagspresenten till mig, gissar på en storstadsresa.  Det ska bli så mysigt att åka iväg, bara min man och jag. Perfekt återhämtning och tid tillsammans.

Men just nu ska jag njuta för stunden. Kaffe på bryggan med en tidning. Mer än så kräver inte livet just nu!