helgen i bilder

I fredags vaknade jag runt 4 för att jobba. Dubbla pass stod på schemat och jag var helt slut och svettig när jag slutade för dagen. Började laga mat men somnade istället och vaknade upp vid 20 när J var klar med maten. Egengjort pasta med skaldjur. Sedan gick vi och la oss.
Lördagsmorse vaknade jag av att det regnade. Det öste ner och jag blev så glad. Tog alla plantorna och ställde ut så de blev vattnade och duschade. Längesen jag blev såhär glad av regn. Hur som helst vaknade jag utvilad. Det är svårt att sova ut när kroppen är inställd på att gå upp vid 04. J och jag åt en gemensam frukost innan han åkte iväg för golf och jag för jobb. Så skönt att mitt arbete är så pass fritt och under eget ansvar. Jag cyklade till jobbet en timme tidigare och kom hem fyra timmar tidigare. Hann göra en ananas att ta med som present inför fotbollstittandet. Gillar inte att komma tomhänt och att ge en vanlig "naken" flaska är lite tråkigt. Det är ju roligt att pimpa till flaskorna och denna gången blev det en cava-ananas. 
Det bjöds på kaffe och nyttig cheesecake innan vi intog ölen. Området där våra vänner bor är så fint och deras lägenhet är magisk. 
Som ingen har missat tog vm-resan slut för Sverige och på kvällen gick vi ut till Arbis, då följde även J med. Spontant när det är som bäst. Arbis har nog stans finaste och mysigaste uteservering med utsikt över vattnet. Däremot var maten ingen vidare, men där satt vi resten av kvällen. 
Idag vaknade jag tidigt och gick upp direkt. Struntade i jobb idag och tillbringade dagen med J, blev dessutom för sent igår med några promille för mycket för att kunna jobba idag. Det blir tre dagar ledigt denna månaden istället för två, men vad gör det? 
Dagen har gått i ett och har haft fullt upp. Vid 11 öppnade butikerna i stan och vi gick där en sväng. Jag har tvättat två tvättar och bytt lakan i sängen. J lagade min cykel och sedan provcyklade jag bort till Haga och handlade. Älskar att cykla genom parker och stan. Jag har gjort egen flytande tvål, tvättat bryggan och gjort ceasarsallad till lunch. På eftermiddagen var jag så trött och J kom med idéen att cykla bort till Lindö och sola (läsning för min del). Lindö ligger ca 5 km från stan, perfekt cykelavstånd. Det var första gången jag var i "moderatområdet vid vattnet" som jag kallar det för och det var häftigt att se de husen vi tänkte kolla på innan vi köpte lägenheten. Eller rättare sagt, J ville köpa hus där medan jag var fast besluten om att bo i lägenhet mitt i stan istället.
Nu ska jag dammsuga och vika sista tvätten innan sängen kallar!
Angelica Wåhlin

Vilka härliga bilder!