helgen i bilder

För första gången på länge tycker jag inte att tiden springer iväg. Det är himla skönt och jag får saker gjorda.
I fredags sov jag ut efter att ha kommit hem sent. Åt frukost på bryggan med min man innan jag plockade iordning hemma. Livet blir lite lättare om man har det rent och snyggt omkring sig och både jag och J tycker om att ha det så. Skördade kryddorna som växer så det knakar och fryste in innan jobbet kallade. Det är så härligt att jobba eftermiddag/ kväll när det bara är runt 20 grader. Kunna sitta ner på kvällen på uteserveringen och njuta på arbetstid. 
Lördag: J och jag började dagen med kaffe på bryggan innan han åkte iväg på jobb. Våra senaste dagar tillsammans har blivit att jag kryper ner i sängen medan han sover och ibland på morgonen hinner vi faksitkt säga godmorgon och dricka kaffe innan vi skjiljs åt igen.
Jag får ganska bra med träning på jobbet under kundbesöken, men i lördags tog jag en morgonpromenad eftersom jag bara körde tåg. Det är så fint här och jag älskar att gå omkring i industrilandskapen bland broar och vattenfall och genom folkparken som är en favorit. Min jobblördag bestod av att köra till Oxelösund med Ed på högsta volym. Önskar så att jag var en av de som fick se honom på Friends, men jobbet kallade istället. Oxelösund är en så fin sommarstad och man kör längst med skärgårn och kusten dit. Det är så fint att man får nypa sig varje gång. Det är även i dessa områder jag och J letar hus. Finns ett superfint hus/ herrgård till salu i skärgårn med sjötomt och fiskevatten som blir till salu i höst som vi ska kolla på då. 
Jag kom hem runt 14 (slutar 18:40 på pappret) så fick massor av ledig extratid hemma. Kollade bland annat på bronsmatchen, åkte och gjorde ett försök att spela golf och sedan grillade vi på kvällen.
Imorse vaknade jag tidigt. Typiskt när jag slutar sent och ska vara vaken halva natten. Vid 11 hade vi besök så redan vid 7 startade jag storstädningen här hemma och körde igång första tvätten medan J sov vidare.
Efter en tidig lunch åkte J iväg och jag ska iväg på jobb. Dock blev mitt första tåg med SJ till Sthlm inställt så bokade in mig på nästa tåg en timme senare. Bara någon minut efteråt så kom ett nytt sms om att det var försenat och med alldeles för mycket folk, så får se när jag kommer till Sthlm ikväll. Dessutom är Sthlm City avstängt, hur ska detta sluta? Känns som att det kommer sluta med en taxibokning. Det enda positiva är att jag kanske slipper att trängas med alla pendlar ikväll när jag ska köra ner till Småland. Håller tummarna för det!
Nu ska jag ner på stan, J fyller ju år nästa vecka, han förtjänar allt den där mannen.