v. 28

Goooodmorgon. Måndag, ny vecka, nya tag och en fantastisk dag att göra något bra på. 
Trots att klockan ringde strax efter 05 var det inte alls tungt att gå upp. Har hunnit göra frukost att ta med, vilket jag brukar strunta i annars. Frukost har sedan tonåren varit mitt svåraste mål. Nu sitter i lugn och ro med en kopp te och är snart redo att cykla till jobbet. 
Idag skulle jag komma hem runt 9:30 men ska jobba dubbelt och kommer komma hem först i sent i em. Tänkte ta cykeln till något cykelverkstad för att laga växlarna. Fick cykeln när vi skulle göra skolklassikern i 8.e klass så det känns ändå ganska okej att växlarna gått sönder sisåhär 10 år senare. Annars är jag nog mest avundsjuk på att det ska regna ganska mycket nere i småland, det skulle vi behöva här också.
 
Tisdag: Väckarklockan ringer runt 4 och kommer hem på förmiddagen. På eftermiddagen ska jag klippa mig. Som jag har längtat. Sedan J friade till mig valde jag att spara på längden och endast fräscha till det i topparna för att slippa hårförlängning på bröllopet. Nu är det så långt att varje gång jag sätter mig så kläms håret mellan ryggen och ryggstödet och ska jag virda huvudet tar det liksom stopp. Nu är det dags att klippa av det en bit. Uppdatering kommer!
 
Onsdag: Träning på morgonen och börjar först jobba på eftermiddagen och kommer hem på kvällen. Det är så skönt att kunna vara hemma när det är som varmast på dagarna, precis så som jag vill ha det. 
 
Torsdag: Jobbar likadant som onsdagen. Inga planer annars men jag vet att det kommer dyka upp saker och att jag kommer ha fullt upp.
 
Fredag: Jobbar likadant som onsdag och torsdag. Sedan kommer även schemat för augusti under dagen. Alltid lika spännande att se för att sedan kunna planera in saker som väntar på bekräftelse. Sedan är det dags för jobbhelg där jag jobbar både lördag + söndag. 
 
Jag är av typen som inte planerar mer än någon dag framåt i vardagen. Så även att denna veckan inte är fullproppad av saker så vet jag att det kommer komma upp.