v. 29

Imorse vaknade jag upp hos mina föräldrar i Småland. Jag sover alltid mycket bättre där. Tystnaden och lugnet går nästan att ta på och det enda som hörs är barns skratt och lek. Kanske någon båt på vattnet. 

Jag satt ute och åt frukost innan mamma klippte mitt hår. Kopplade av vid pianot en stund innan det blev en spontanare till Bengan som har köpt hundvalp. Nästan så att jag ville ta med den hem så söt den är. 

 

När jag kom hem hade mamma gjort lunch innan hon skjutsade mig till Nässjö och jag tog tåget hem. Här har det vart årets varmaste dag med 32 grader och J var så varmt att jag rakade av honom håret innan jobbet kallade. Från halv fem och jag var hemma igen redan vid halv nio istället för efter midnatt som det står på pappret. Skönt!

Tisdag: ska sova ut vilket jag inte gjort på länge. Vid lunch är det träning med Richard som gäller innan jobbet kallar på eftermiddagen, slutar efter midnatt.

Onsdag: Jobbar på eftermiddag / kvällen. Naglarna ska fixas, har fortfarande kvar blå/gula naglar efteer fotbolls-vm som redan är över. Annars hoppas att jag har fullt upp med de nya möblerna som ska komma i veckan.

Torsdag: Ett sista jobbpass i värmen innan jag går på månadens första och enda lediga helg. Min man blir ett år äldre och det ska han få njuta av!