bröllopsresa- bryssel

Att vi stressar för mycket är kanske inte så svårt att förstå, men när det gäller service gillar jag inte att vänta. Min tid är otroligt dyrbar för mig och kanske det viktigaste jag har. 
Vid avstigning eller heter det avmönstring? så fick vi gå av i Trieste istället för Venedig p.g.a. demontrationer. Vi beställde transport direkt till flygplatsen via resebolaget eftersom det skulle bli kort om tid annars. Denna transport gick en timme efter utsatt tid och chauffören i Italien får minuspoäng eftersom han tittade mer i telefonen än på vägen. Jag fick för första gången i mitt liv springa till flighten för att hinna med. 
Ett stopp i Bryssel och två timmars väntan på nästa flight till Stockholm. Tio minuter innan boarding får jag ett sms där flighten är cancelled. Kön till service desk sträcker sig en bra bit och får erbjudandet att vi kan få åka hem dagen efter vid samma tid. Alltså 24h senare. Min dyrbara tid, bokningen hos Naprapaten på måndag morgon osv.. nej nej nej. Men vad ska man göra? Istället väljer vi att flyga till Göteborg och komma hem någon timme tidigare dagen därpå och eftersom jag ändå skulle ner till småland under måndagseftermiddagen passar det bättre. J får helt enkelt strunta i sitt jobb och jag i min naprapat.
Måndag morgon checkar vi ut från hotellet vi fick sova på och ser då att flyget till Stockholm även denna dag var inställt. Tur att vi valde Göteborg istället. 
Vår bröllopsresa slutade alltså med ett extra dygn i Bryssel och ofrivillig "semester". Tyvärr verkar detta vara ganska vanligt för Brussel Airlines och jag kommer inte boka med det någon mer gång. Det positiva i det hela var The Belgian Chocolate Store. Jag har sagt det förr och säger det igen, jag älskar bra kvalité, främst choklad!