helgen i bilder

Hej från Italien och Venedig! 

Det är alltså här vi börjar vår bröllopsresa! 

Helgen har gått i ett svep. I fredags satt jag på bryggan en stund med kaffe och senaste numret av lantliv. Min klasskompis syster är med i ett reportage, så fint! Blir ju riktigt sugen på ett renoveringsprojekt på landet. J fixade grillat. Vid lunch åkte vi ner med katterna till mamma och pappa. Påväg ner sedan följde de med oss hem igen. Visade pappa min och mammas favoritrestaurang innan vi gick hem igen för att packa och sova. 

Lördag morgon ringde klockan 04:30, sedan skjutsade mina föräldrar oss till Arlanda. Vi åkte först till Wien i Österrike för en kort mellanlandning. Köpte såklart en kringla där till lunch. Sedan lämnade vi 30 min sent för att flyga sista biten ner till Venedig där vi är nu. Det är otroligt vackert här och vi åkte vattenbuss från flygplatsen till San Marco där vårt hotell ligger. Tyvärr är inte det något jag rekommenderar då det tar sjukt lång tid. Vi kom nog inte till hotellet förrän 3h efter landning. Väl där blev det att utforska stan lite och äta middag.

Söndag: ingen vidare frukost trots att hotellet i övrigt är riktigt fint. Strosade runt i stan, köpte souvenirer och färskpressad juice. Det är sånt privilegier att få resa runt. Jag blir så fascinerad och öppensinnad. Venedig är fantastiskt fint och är helt klart ett resmål alla borde besöka. Efter utcheckning tog vi båten till Cruise Terminals där vi fick gå ombord på Costa Deliziosa som ska ta oss runt i medelhavet!

 
emma

oj vilken mat!