v. 26

Halva året har gått och nu vänder det. Sorgligt men eftersom jag börjar tröttna lite på solen ser jag faktiskt fram emot höst. Men tills dess ska jag självklart njuta av den svenska sommaren en stund till, det är bland det finaste med Sverige. Dessutom är det sista semesterveckan för denna sommar. Har nog jobbat mer än vad jag varit ledig så har glömt bort att jag egentligen har semester.

Måndag: Ledig och löning! Skulle besökt läkaren efter gårdagens rekommendation från sjuksköterskan men semestertider och en bristfällig allmän sjukvård gjorde att jag var hemma och har spelat golf istället. Dessutom med en sänkning, woho! Var så glad att jag åkte förbi Dormy och köpte nya kortbyxor och vagn. Fick en laddare på köpet som laddas med solceller, hur smart?! Har även beställt tapeter, köpt lister och ny inredning till kattrummet. 

Tisdag: Åker tåget ner till Småland på förmiddagen och jobbar. Passar på att åka hem till pappa på rasten. Om jag har tur har tapeterna kommit och då tar jag med dom på tåget och dumpar när jag åker igenom Norrköping. 

Onsdag: Kommer hem på fm och sover efter nästa ett dygn borta. På em ska vi till bilhandlarn och J ska få beställa den nya bilen vi ska köpa. Mina krav är automat och dragkrok och dragvikt på minst 1600 kg. Efteråt blir det att leva snålt och mina hästpengar kommer försvinna. Men jag är glad ändå, skulle aldrig någonsin låna pengar för att köpa en bil. Det är nog det dummaste som finns. En bil sjunker ju så mycket i värde och när vi får rulla ut bilen från butiken nästa år kommer den minska i värde med 10% av att bara nudda asfalten (förhoppningsvis snö). 

Torsdag: Jobbar på morgonen och naprapaten efter lunch. 

Fredag: Jobbar från 11 fram till eftermiddagen. På kvällen är det äntligen dags för Lars Winnerbäck. Premiär för turnén och första gången jag inte kommer fria till honom. Andra gången jag ser honom i år. Sen är det helg!