10 saker om fobier

Mars 10 saker får handla om fobier/ rädlor. Det finns så mycket jag är rädd för, fast det kanske inte är så konstigt när jag hela mitt liv left i en skyddad bubbla och kommer troligtvis leva i denna skyddade bubbla resten av mitt liv också. Denna skyddade bubbla handlar främst om hur bra vi lever i väst med ett strukturerat samhälle jämfört med t.ex. Gambia.
  • Det som gömmer sig i mörkret. Jag har inga problem med mörker, men det jag inte ser, som finns i mörkret är jag rädd för.
  • Att bli av med min familj. En sorglig dag kommer mina föräldrar gå bort, den dagen fruktar jag redan nu.
  • Misslyckas, hittills kan jag inte påstå att jag misslyckars med något än.
  • Bli lat. Inte sätta så höga krav och sluta kämpa för saker och ting.
  • Trånga utrymmen
  • Saker jag inte förstår mig på
  • Fåglar, här snackar vi allt ifrån höns till fiskmåsar
  • Sjukdomar, jösses vad det kan förändra livet och personligheter
  • Vara ensam. Tänker främst på när jag blir gammal
  • Bli fattig. Pengar är helt fantastiskt och ska handlas med respekt och värdighet