friyay

Så var det fredag igen. Denna vecka hemma i Sverige och löööönefredag. Det är nu jag är glad att jag struntade i att sova den där natten och jobbade istället, det är nu det känns bra att jag avstod ifrån det där roliga och tog mig i kragen och jobbade istället. Det är nu de där lediga timmarna hemma inte spelar någon roll längre. 
Denna veckan har inte varit som planerat men så är ju också mitt liv. Jag planerar en dag i taget och lyckas jag planera längre än så ändras planerna ändå. 
Var 1,5 timme tidig hem från jobbet idag och har väl i och för sig varit minst en timme tidig hela veckan, i tisdags var jag 6,5 timme tidig. Resten av dagen är jag ensam hemma, J jobbar dubbelt och jag ska passa på att ha egentid, läsa ut senaste nummret av Porter, kanske fortsätta med någon bok, laga något vegetariskt som det nästan alltid blir när jag lagar mat. Har gjort så många goda vegetariska rätter i veckan. Ikväll ska jag njuta av att det är fredag och att få vara själv en stund. Jag ska sysselsätta mig till fullo!
Imorgon åker vi och kollar på hockey. Det är så roligt med hockey och framförallt nu när det är slutspel mellan Linköping och Djurgårn. Det är min och J´s gemensamma lediga dag så täntke att vi skulle hitta på något tillsammans.
Söndag blir det jobb, 9-16 men är nog hemma betydligt tidigare än så. Både jag och J har ju jobbhelg men J kommer inte hem förrän måndag.