påskledigt och bröllopsbestyr

Imorse gick jag på påskledigt enda fram till måndag. En riktigt pissig gårdag jobbmässigt och drygt en timme sen hem och så trött att jag inte ens var irriterad utan mest skrattade åt det hela. Skulle bara vila ögonen lite när jag kom hem men somnade och sov bort 5 timmar istället. Dessa powernaps är livsfarliga.
Idag har jag hämtat ut min underkjol till bröllopsklänningen. Dumsnål som jag var tänkte jag att jag skulle klara mig utan när jag köpte brudklänningen. Tur underkjol inte behöver vara måttanpassad eller skräddarsydd utan går relativt fort att få hem (i bröllopssnack). Jag är nog dessutom världens bästa kund eftersom jag nu istället för att vara dumsnål, köper jag med allt jag blir tipsad om. Så istället för att komma hem med endast en underkjol kom jag hem med 7 saker. Har jag bara "råd" och viljan att gifta mig en gång ska det göras ordentligt. Vill inte tänkta att "tänk om jag hade den där också" eller "tänk om jag hade gjort sådär istället". Jag vill att det ska bli det bästa bröllopet gästerna varit på. Nu gör vi precis som vi vill, kosta vad det kosta vill. Happy wife, happy life!
Idag ska det städas, har haft hantverkare här hela veckan och de är inte speciellt noggranna med att städa efter sig. Det ska påskpyntas och planeras inför helgen när min familj kommer upp på påskmiddag. Hinner jag, ska jag sätta mig med senaste nr av Recidence i solen som landade i brevlådan bara för någon dag sedan.