helgen i bilder

I fredags var begravningen för farmor. Jag är aldrig riktigt redo för begravningar, men det var väldigt fint och stillsamt. Det blev ingen koll på huset mellan cermonin och middagen utan vi hann bara åka och handla lite till bröllopet innan det var dags för middag på kvällen. När vi kom hem runt 22 var det fortfarande ljust ute vilket är så härligt. Jag fick lite femta-ångest vid middagen så vid 22 tog jag mig en löprunda. J vägrar låta mig springa ensam på kvällarna så han fick följa med vilket är superbra eftersom hans grundtempo är typ dubbelt så fort som mitt så då dras jag med i ett snabbare tempo. Att komma i mitt livs bästa form tills bröllopet verkar gå riktigt bra faktiskt!
Natten till lördagen var katterna jobbigare än på länge och strax efter 5 fick jag nog och klev upp. I dessa fall är det skönt att jag bara går hemma hela dagarna så att det är okej att vara trött. 
Det blev en lugn dag. Jag kollar väldtigt sällan på tv, men i lördags stod den på i bakgrunden hela förmiddagen eftersom det var prinsbröllop i UK. Så sorgligt med sista kungliga bröllopet på ett tag nu när det har varit en hel drös av kungliga bröllop. Jag varvade tv-tittning med bröllopsfix tillsammans med J. På eftermiddagen blev det en runda på stan, glass i parken mittemot oss och sedan bakade jag årets första rabarberpaj (utan socker såklart)! 
Söndagen var fullproppad. Möte på slottet på morgonen, en sista catchup vilket börjar kännas pirrigt. Stannade där lite för länge så gick förbi den grekiska resturangen på gatan brevid och köpte varsin pizza till lunch som vi avnjöt på bryggan. Gillar att pizzorna varken är stora eller speciellt mäktiga där. 
Sedan åkte vi mot Linköping för att spela en runda golf med J´s pappa. Självklart avslutade vi kvällen med att se på Hockeyn och Svergies VM-GULD!!