v.47

Tennisarmbåge gör fruktansvärt ont och jag har jobbat på ren vilja i två veckor och därmed har mina armar blivit värre. Men nu efter snart 3 veckor kan jag handskas med det och leva hyfsat normalt igen. Därav blir det en tb på denna veckan, vilket kanske är bra eftersom min veckoplanering väldigt sällan stämmer ändå.
 
I måndags jobbade jag 16:25-00:40 men slutade redan vid 21:30 och eftersom det var så kallt och jag anstängt mina armar fysiskt så hämtade J mig från jobbet. Så snällt.
 
I tisdags blev mitt tåg inställt och jag blev ledig. J och jag åkte till Linköping tidigt på morgonen till kliniken och åt frukost där. Lagom till lunch passade jag på att luncha med Hanna. Vi åt på Mannam, ett koreanskt ställe bara en gata upp och det var så fantastiskt gott. Jag förstår varför vi fick vänta på sittplats. Perfekt med asiatiskt där man slipper dela maten eftersom det inte funkar.
 
I onsdags åkte jag upp till Stockholm på jobb. Köpte julklapp åt Hanna och en present till J som jag tänkte ge honom i advent. Mitt sista tåg hem var inställt och vid 23 i onsdags kunde jag gå på helg.
 
Men redan under torsdagen efter att ha stirrat på fönsterputsarna så blev jag uttråkad och bestämde mig för att jobba extra. Upp till Stockholm igen, åka taxi med den roligaste chaufför jag åkt med, för att sedan köra till Nässjö där det fanns snö. SNÖ!! Jag älskar snön såhär i början av vintern och jag fick riktiga julkänslor.
 
Vid lunch på fredagen slutade mitt extrapass och J och jag åkte och skulle storhandla. Inte igen på en lönefredag där det dessutom är black friday. Kvällen tillbringades hos ett par vänner med pizza och rödvin.