helgen i bilder

Som sagt har jag blivit sjuk (tack och lov har jag varit feberfri i helgen) så mina krafter har gått till att klara av jobbet. I fredags åkte jag upp en timme senare till Stockholm för att jobba. Försökte verkligen kurera mig in i det sista.
Jag kan nog räkna alla gånger jag sjukskrivit mig på en hand. Lika dålig som jag är att säga nej till jobb, lika dålig (bra?) är jag på att sjukskriva mig. Jag skulle inte kunna sjukskriva mig om jag inte är typ döende eftersom jag vet att jag kommer sätta några andra i skiten och de kommer få lösa problem som skapats av mig.
 
Lördagmorgon var det dags att köra sista biten hem efter att ha sovit ett par timmar i Hallsberg. Snoret rann åt alla håll och kanter så la mig en stund när jag kom hem tills J kom hem. Vi handlade lite mat och åt tillsammans innan J åkte iväg på jobb igen. Planen var egentligen att J och jag skulle ha en lördagkväll hemma tillsammans. MEN det dök upp jobb istället. När J skulle åka och jobba var tanken att vi tillsammans skulle åka till Sthlm, ha en kväll ihop där. Ta en runda på stan och gå ut och äta något gott på kvällen. Sova på hotell (J fick dubbelrum med jobbet), äta hotelfrukost tillsammans innan J skulle jobba och jag bli avsläppt hemma. Tyvärr orkade jag verkligen ingenting, så istället fick jag en lördagkväll hemma för mig själv med en ny tidning och en bok vilket jag verkligen behövde. Jag älskar att bo och leva med min man men egentiden är minst lika viktig för mig och den fick jag igår.
 
Idag har jag städat hela lägenheten (förutom Hannas space). Har inte städat något alls i veckan eftersom vi varit sjuka så det behövdes verkligen och det är skönt att göra när jag är ensam hemma. Ett städat hem ger mer struktur i livet. Dessutom har jag bakat hallon/hjortrongrottor och gjort slut på halvtomma syltburkar. 
 
Vi är egentligen lediga från jobb idag men är iväg på jobb ändå. Eftersom jag fick min dos av egentid igår så behöver jag göra något produktivt idag och det fanns jobb att åka på. Det fina idag var att jag och J faktiskt hann dricka en kopp kaffe ihop innan han åkte iväg på jobb (igen) och jag behövde gå till jobbet.
Ja, vi tröttnar ju inte på varandra direkt om man säger så!