säg hej till fendi

Då är det dags att bocka av ännu en punkt från min bucketlist, köpa en ny bil som är precis efter våra önskemål!
När vi beställde bilen i juni så var leveranstiden först i februari 2019 vilket kändes som en evighet men ändå helt okej då vi skulle få mer tid på oss att spara ihop pengarna till bilen. I augusti var leveransen förkortad ner till årsskiftet och i september fick vi reda på att den skulle levereras i månadsskiftet oktober/november. För ett par dagar sedan ringde vår försäljare och berättade att bilen var klar att levereras idag. 4 månader tidigare än förväntat.
 
Känslan att unna sig en helt ny bil är fantastisk trots att den service vi fick var under all kritik och det var aboslut ingen upplevelse att köpa bil. Jag kan tyvärr inte rekomendera någon att välja den försäljaren vi köpte bilen av och han har absolut tappat oss som kunder. Det var snarare en riktig besvikelse att få bilen med fettfläckar på interiör och en kvars tank. Inget bubbel fick jag heller trots att försäljaren mutade mig med det i somras. Mina föräldrar köpte ny bil iår och beskrev det som en riktig upplevelse, därav hade jag föreställt mig en upplevelse. Men som när vi köpte lägenheten upplever jag inte att mäklare/försäljare tar emot oss seriöst och därav fick vi en väldigt dålig upplevelse.
 
Att vi trots 4 månaders kortare sparande ändå fått ihop pengarna är härligt. Hårt jobb lönar sig! Som jag tidigare nämnt skulle jag aldrig få för mig att låna en endaste krona till att köpa en bil som enligt mig är en dålig men nödvändig investering. Att bilen som heter Fendi kunde levereras 4 månader tidigare betyder också att vi 4 månader tidigare än planerat kan börja med nästa mål: en häst till mig. MAGISKT!
 
Life - New