helgen i bilder

I fredags blev jag drygt en timme sen hem på morgonkvisten. Jobbet försöker göra besparingar vilket verkar gå sådär. Vaknade runt 11 och ställde in promenaden med en vän. Vid 14:30 tog jag tåget upp till Stockholm med J. Vi fick jobba ihop och började med att gå på stan och sedan käka ihop. Vi båda tycker om Stockholm väldigt mycket och det var så härligt att strosa runt. Vi gick raka vägen till Wienercaféet där vi åt en sen lunch på deras uteservering. Hade så gärna velat ta ett glas rosé till men icke i jobbet. Sedan var vi runt på flera olika Acne Studios-butiker i jakt på en väska som släpptes dagen innan i samarbete med svenska Fjällräven men den var slut överallt. Det japanska märket Uniqlo har öppnat en butik vid Kungsträdgården så där kikade vi in när vi ändå hade vägen förbi. Sedan fick jag välja en namnsdagspresent av J och valde ett superfint ljus från svenska Arket. Älskar konceptet med kafé och butik i samma. 

Vi köpte med varsin sallad till kvällsmat och tog taxin mot jobbet. 

Runt 02:30 lördag morgon kom vi fram till Nässjö och somnade på stört. Vid 08 kom mamma och hämtade oss och vi åkte hem till mina föräldrar för att äta frukost och sova/ vila. Dessutom passade jag på att skörda hos mina föräldrar och tog med mig lite gott hem. Jag ser så mycket fram emot dagen då vi har hus och trädgård! Vid 14 var det dags att åka tillbaka till Nässjö för att köra hem. Jag var redan supertrött under hela fredagen och var helt mos under lördagen så på kvällen när vi kom hem blev det två filmer innan vi somnade tidigt. Dels Inside Out som Victor sagt åt mig att kolla på superlänge. Wow vilket budskap, verkligen värd att se. Till film nr 2 gjorde J lite popcorn och vi la oss i sängen och kollade på Gifted. Jösses vad jag grät. Både som kattmamma och för allt medlidande. Kan inte minnas sist jag kollade på film, två filmer dessutom, det är nog rekord!

 
Idag sov vi ut länge vilket var behövligt. Vid 10 tog vi oss upp och J gjorde en fantastisk frulle (som han alltid gör till mig när vi är hemma). Sedan har jag städad lägenheten och tvättat. Gillar att få allt sånt gjort på söndagen så man får en bra start på veckan. Både J och jag gillar att ha det rent omkring oss och eftersom vi inte bort speciellt stort just nu så funkar det att ta hand om städningen själv. När vi har hus kommer vi med största sannolikhet köpa till en städtjänst. Det är flera föräldrar på dagiset där jag jobbar som har rekommenderat det för mig, men än funkar det bra att städa själv. 

Till lunch gjorde jag pasta med tomatsås samtidigt som jag hade på Valvakan i bakgrunden. Jag hoppas verkligen att SAMTLIGA går och röstar och att man röstar med hjärnan och inte med ilska och hat. Vid 12:20 kallade jobbet och började dagen med att få se att det varit inbrott i ett par vagnar. Tråkigt! Jag som hade hoppats på att kunna komma fram tidigare, duscha och lägga en mask och följa valet ikväll. Hade jag inte jobbat hade jag samlat ihop ett härligt gäng för lite valvaka hemma, det får jag spara tills om 4 år!