helgen i bilder

Började lördagen med att börja städa köket innan jobbet kallade. En snabb sväng tur och retur till Oxelösund som var klart på ett par timmar. 
Till kvällen var varken J eller jag speciellt sugna på att laga mat och då är det så himla bra att ha Kungsgatan med alla dessa härliga restauranger som granne. Jag åt en fantastisk grillad aubergine med tomat, vitlök och feta medan J beställde en veg pizza men det visade sig vara en Capricciosa när han öppnade kartongen.
Idag har jag fortsatt med städningen som jag påbörjade igår. Kökslådorna är rensade och rena och jag såg att HTH hade massa smarta lösningar som skulle passa oss. Så ikväll ska jag blädda igenom katalogen och se vad jag kan hitta.
Som alla söndagar ska sängen bäddas med rena lakan och idag har även täckena fått sig en tvätt. Älskar att lära mig nya saker och idag har Google varit min högerhand. Hade ingen aning om att man kan tvätta täcken hemma i maskinen och att de sedan ska tumlas med tennisbollar. 
Dessutom var vi och besökte lite butiker under dagen. Nytt kuddfodral som matchar puffarna (var slut sist) och sedan blev det såklart nya snittblommor. Snittblommor kanske är min största börda. Denna gången blev det vita rosor som får pryda vårt hem. Jag önskar och hoppas att floristerna kommer bli bättre på att ta in lite mer miljövänliga alternativ. Jag älskar snittblommor och tycker det tillför väldigt mycket i ett hem och är något jag prioriterar. 
Annars har det varit mycket med VM i ridsport i veckan och i helgen. Sverige tog VM-silver i laghoppning och kom som bäst på 8:e plats individuellt. Därför var det så tacksamt att J stod för ännu en fantastisk middag ikväll.