inneboende

Jag har fått många frågor om vår inneboende. Hur det funkar och hur det är. 
 
Jag är en person som gärna hoppar på tåget innnan jag ens fattat vad det går ut på och var snabb med att erbjuda H en plats hos oss. Vår inneboende är en tjej från mina hemtrakter. Vi har aldrig umgåts men vi har gått på samma högstadie, hon i en klass under mig så vi har sett varandra förr. Egentligen är det våra bröder som känner varandra mest och hennes bror var ofta och hälsade på oss när de gick på högstadiet. Vi har också många gemensamma vänner så helt främmande är hon inte. Hon har börjat studera på universitetet här i stan som ligger på krypavstånd härifrån och saknade helt enkelt boende. Då är det sjävklart att hon får bo hos oss tills hon hittar eget.
 
Jag jobbar oregelbunder och hon har fullt upp med nollningen och skolan så tyvärr ses vi inte speciellt mycket, MEN när vi gör det är det riktigt kul. Väldigt intressant och spännande att lyssna på och höra om alla hennes äventyr som tidigare guide på TUI. Dessutom har vi lite roligheter inplanerat när det lugnat ner sig lite.
 
Hon har ett rum hos oss och egen toalett. Egna hyllor i kylen och skafferiet. Går ut och in precis som hon vill och märks inte speciellt mycket egentligen. Jag gillar verkligen att ha henne här och den dagen hon hittar eget kommer det bli tomt. Hos oss är dörren alltid öppen och det är så vi vill ha det. Här är man alltid välkommen!