namnsdag

Idag är det min namnsdag! Grattis alla Lilian & Lilly! Därmed också årets näst vikigaste dag (efter min födelsedag såklart). Dagen började med att jag vaknade strax innan 06. Har drömt drömmar hela natten och var så trött på att drömma så valde att gå upp. Började dagen med lite meditation innan en morgonpromenad. Det har varit så bra promenadväder hela veckan så då får man passa på. Inte för varmt och inte för kallt. I och för sig sprang jag och Hanna 4km rundan tidigare i veckan så det funkar också. Vid 9 kom J hem från jobbet och kom hem med färskt bröd på konditoriet som ligger en gata upp (livsfarligt). Då blev det namnsdagsfrulle med hela gänget.
Lagom till lunch började J jobba igen så jag och Hanna tog en namnsdagsfika och diskuterade namn över en nybakad Toscakaka som jag spenderade förmiddagen med.
 
Nu är jag själv hemma igen och det är så härligt att inte behöva stressa med livet, dygnet har endast 24h och jag börjat smått acceptera det. Jag har lagat mat till J, städat köket och ugnen (självrengöringsprogram), gjort smoothie till kvällens jobb och läst på om tarmfloran, jag känner mig som en housewife idag. Samtidigt får jag kämpa för att vara lite rastlös och uttråkad. Det känns konstigt och onaturligt att gå hemma och veta att ingenting händer före kl 17:30. Tur jag har en hel drös med böcker och tidningar som jag inte hunnit läsa än. Sedan kallar jobbet ikväll och inatt!