helgen i bilder

Snön faller ner så fint här i stan och Enya's lugna och harmoniska musik är i bakgrunden. Hoppas hoppas snön lägger sig. Det är faktiskt den första snön jag får uppleva för denna säsong. Det var ett par få dagar när vi var i Vietnam då det snöade här, men det försvann tills vi kom hem. Jag är ju en riktig vädermänniska och visst blir livet lite härligare med snö. 
 
I fredags fick jag som sagt sjukskriva mig. J kom hem på lunchen med juice och vaniljhjärtan till mig och självklart blir jag lite friskar när han överöser med kärlek. Inte nog med det så hade han köpt hem Fredagspizza efter jobbet och övertygade mig att jag skulle bli frisk om jag smakade lite. Hur fin är han inte, min man.
 
 
Lördag morgon vaknade jag faktiskt upp friskare. Ingen feber och det var nog första natten där jag kunde sova en helnatt utan att hosta tills jag kräkts. Dagen sysselsattes med att börja plocka bort julsakerna. Det som är skönt är att vi i princip bara haft adventsljustakar framme så det var inte mycket att plocka undan. 
 
Idag har både J och jag en dag där vi jobbar hemifrån, dvs svarar i telefonen om den ringer. Annars känner jag mig nästan frisk. Definitivt piggare, hostan och snoret kommer säkert sitta i ett par dagar till men det känns som en droppe i havet jämfört med hur det varit tidigare i veckan.
I eftermiddag blir det en liten promenad bort till en kollega på kaffe och som ville visa oss bilder som han tog på vårt bröllop. Det blir en mjukstart efter att ha varit inomhus och isolerad i snart en vecka.