målsättningar 2019

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag slutat med nyårslöften sedan bra många år tillbaka. I slutet av förra året hade J och jag ett litet familjemöte där vi gick igenom förra året, vad vi gjorde bra och vad vi ska förbättra, även vad vi/ jag har för mål i år. Här kommer 8 av dem!
 
Konsumera mindre.
Förra året konsumerade vi alldeles för mycket. Framförallt alla de där köpen som inte betyder något och görs bara för att. I år är målet att endast köpa det som behövs. 
Häst. 
Mycket har kommit emellan. Nu har vi flyttat hit, vi har gift oss, vi har "rest av oss", köpt en ny bil som får dra en stabil och bra hästtransport. J ska ta utökat körkort och sedan är det förhoppningsvis rätt timing!
Avbetalt topplån.
Vi amorterar ganska kraftigt och i år kommer vårt topplån att vara avbetalt, wihoo!
Fortsätta äta mer vegetariskt.
Jag mår så bra av att inte äta kött och dessutom har jag fått upp ögonen för så mycket ny god mat.
Klara plugget.
Nu i januari börjar vårterminen och att fortsätta jobba 100% + all extrajobb och plugga kommer bli kämpigt stundvis. Heja Heja!
Ta hand om mig själv.
 Forsätta unna mig själv med behandlingar. I december var jag på massage 3 gånger och nu i januari har jag gjort fransarna (lash lift), naglarna och har en Spa-dag inbokad innan månaden tar slut.
Mindre alkohol
Jag dricker redan väldigt lite alkohol men skulle vilja lära mig mer om alkoholfria drycker. Jag är inte villig att ge upp en riktigt bra och torr Champange på en semester  så helt alkoholfri kommer jag inte bli men tänker att jag klarar mig utan alla de där vinglasen som bara slinker ner och inte är speciellt jättebra.
Vara den bästa frun
J lyfter mig till skyarna varje dag och får mig att vara den lyckligaste frun. Självklart är mitt mål att också vara lika bra som han får mig att känna mig.
Bättre hållning
Jag är sned och min hållning är under all kritik. Jag ser ut som en höstäck spänner mig fel. Det ska jag jobba på i år!