två år

Idag är det två år sedan jag flyttade från det trygga Småland, där jag hade mina vänner, fotbollen, 10 minuter till mina föräldrar och stallet. Jag lämnade allt det trygga för att nytt liv, i en ny stad och nytt jobb. För exakt två år sedan flyttade vi in i vår första gemensamma lägenhet och slutförde vårt lägenhetsköp. Och vet ni vad, jag älskar denna lägenhet lika mycket idag som då, om inte mer idag. Då hade vi precis kommit hem från Jamaica och levde sista veckan i flyttkartonger i min gamla lägenhet. Då behövde jag komma bort och såg så mycket fram emot att bli stadsbo igen efter nästan exakt 3 år i Småland.

 Försäljningsbild från min första lägenhet som jag köpte 2014

Jag måste erkänna att jag hade pengarångest över att vi köpte en lägenhet för ca 4,5 miljon, när tanken var att köpa en lägenhet för runt 3. Många av mina vänner pluggade fortfarande, levde på CSN och tyckte att det var rena rama konkursansökningen. Eftersom vi köpte den utan att den egentligen inte riktigt var till salu (än) så hade jag ingen aning om vad den egentligen var värd heller. Det jag visste är att den uppfyllde mina krav och att jag skulle ha den

I två år har vi bott här nu, och vi har gjort en hel del mindre uppfräschningar. Katternas rum har fått nya tapeter och lister. Sovrummet har fått nya tapeter. Vi har byggt ut köket med förvaringsskåp och lika så i badrummet. Eftersom detta blev vår första riktiga gemensamma bostad har vi börjat om från noll när det gäller möbler. Det som finns kvar sedan tidigare är mitt matbord. Resten har vi gemensamt valt.