i ett vitt småland

I torsdags åkte jag hem till mitt kära Småland. Det är riktig wow-känsla att få komma hem efter månader borta. Känslan när papa hämtar upp mig på stationen, vi köper pizza som var standard förr, var för härligt. Finns inget som den pizzan eller som tårtan från Thimons café (the one and only). Vi har våra ställen. Sedan bar det hem till paradiet och stallet. Känslan att få lukta häst, stall och borra ner näsan i pälsen på P var obeskrivlig. J har lovat mig en häst innnan jag fyller 30 och jag hoppas att det är rätt läge för häst då, helst tidigare än så. Att sedan få skritta ut barbacka (utan sadel) i 40 cm snö var magiskt! 
Sedan när mamma kom hem firade vi pappa en dag för sent lite smått. Planerna var att överraska honom idag men av olika anledningar blev det inte av. Vi gav pappa ett fallskärmshopp i pension/ födelsedagspresent vilket verkade vara uppskattat. Nu längtar jag till sommaren då han ska utföra det!
Nu ska jag iväg till gymmet innan jag måste ta tag i julklappsköpen. Jag vet ju redan vad jag ska köpa men måste ta tag och göra det också!