hyrbil i kreta

Vi landade sent på kvällen och checkade bara in innan vi somnade gott. Vi bodde på ett hotel i Chania högre upp med utsikt över hela stan och bergen. Vi valde att ha egen pool. Det var så jag fick nypa mig så fint det var. 
 
På fredagen hade vi hyrbil. Vi hyrde den minsta bilen som fanns att hyra, en svart, liten och söt bil. Det går knappt köra med större bil där eftersom vägarna är så trånga, många grusvägar fortfarande och ska man upp i bergen får man inte plats med något större. Men bilen funkade bra. Vi stannade till och lunchade på en supermysig resturang i byn. Jag tog en moussaka som var riktigt god, jag gillar ju att äta det som är "typiskt" landet och prova nya smaker. 
Sedan körde vi serpentinvägar mot Vita Bergen och fikade. Jag fick liksom nypa mig i armen för att förstå hur fint det är. Är så tacksam att jag får uppleva sånthär. Vi fikade på en höjs av 2080 möh. Det var även här jag blev kär i Grekisk youghurt med grekisk honung. Jag som inte ens gillar honung annars. Allt blir så gott på en fin plats utomhus.
På hemvägen till hotellet igen åkte vi förbi världens äldsta olivträd som är drygt 3000 år gammalt. Det är häftigt. Tänk vad mycket det har fått vara med om och klarat av. Själv klarar jag mig knappt en dag själv.