sovrum

Mitt andra projekt blev att tapetsera om sovrummet. Tapetserar man om ett rum är det svårt att låta ett annat vara. Sovrummet som ligger vägg i vägg med kattrummet blev plötsligt väldigt fult och tråkig. På en eftermiddag tapetserade jag om sovrummet medan J sov och tränade. Tanken var att bara ha en fondvägg bakom sängen men efter att jag hade mätt och klurat flera gånger så kom jag fram till att det räcker för två väggar, vilket känns lite modernare. På andra väggen är det ett stort fönster där samt en dörr så där behövs inte så många långa bårder och kunde ta av det som blev över.
Tapeten är från Sandberg och heter Emilia. Designer är Johanna Vestlin. 
Jag älskar att gå runt och klämma och se på olika tapeter.  Att bläddra i tapetböcker är så roligt! Under gymnasiet jobbade jag även på en färgbutik och lärde mig otroligt mycket. Jag valde denna tapet därför att den är väldigt harmonisk vilket jag tycker passsar bra i ett sovrum där det behöver vara lugnt. Att välja en tidlös randig taper gör också att man inte tröttnar så fort på den, När ränderna är lodräta ger det ett intryck av att väggarna är längre och det blir högre i tak, vilket jag gillar.
Tog inte några riktiga förebilder eftersom jag fick mig ett ryck en eftermiddag. Men såhär såg det ut under tapetsering. Vitt och ganska tråkigt. 
Jag tycker det är så roligt att tapetsera och det är väl det mest händiga jag kan göra. Under min gymnasietid gjorde jag praktik som målare och känner mig rätt duktig, säker och kunnig inom den branschen. Jag längtar tills dagen vi bygger / köper hus och ska välja tapeter. Då ska jag tapetsera och måla!
Efteråt blev det såhär. Himla nöjd över mitt arbete faktiskt.