v. 31

Imorse när jag kom hem somnade jag på stört. Vaknade först tre timmar senare när J kom hem. 
Idag har planerat in jobbschemat för augusti och fick även erbjudande om att jobba extra idag, men eftersom jag kommer skatta bort den extra lönen så tog J det jobbet istället. Sverige har världens högsta marginalskatt, skrämmer bort företag och expertkompetens från landet och har även fått lilla mig att börja resonera över hur mycket jag borde jobba för att få ut maximalt. Inte konstigt att jättar som IKEA och andra företag har flyttat utomlands. Det är något fel när man tackar nej till jobb för att vinsten är för liten.
Dagens höjdpunkt förutom träningen som gick rikigt bra måste ändå ha varit presskonferensen om uttagningen för VM i Tryon som är i höst. Stans stolehet och min barndomsidol kommer vara med i det svenska laget inom hoppningen. Det är så häftigt att det är så många dicipliner samtidigt, och det bästa av allt. Alla tävlar på samma villkor. Spelar ingen roll vilket ålder eller kön eller ursprung. Är du med så är du med. 
Tisdag: är egentligen min lediga dag men jag jobbar extra mellan 6:30-11:30. Sedan kommer en vän över på kaffe. J jobbar hela dagen så jag passar på med egentid. Naglarna ska få sig ett lyft!
Onsdag: Augusti!!! Vad händer egentligen med tiden? Börjar dagen med extrajobb från 6:30-11:30. Sedan jobbar jag min ordinarie tur från 11-18. På kvällen väntar AW om jag hinner, annars får jag ansluta direkt till SF där vi ska se Mamma Mia 2. Jag är så glad! Har försökt få med J på den utan att lyckas och nu när jag ska iväg med ett annat par så föll han för grupptrycket och följer med. Woho!
Torsdag: 9-21 blir det jobb. Hinner nog inte göra så mycket annat den dagen.
Fredag: 11-18 jobb sedan är det ledig helg och min bror med familj kommer upp. Dessutom fyller hans sambo år!
Dock kommer de bo på Kolmården och inte hos oss. Som tack för att de var världens bästa värdpar på vårt bröllop fick de ett presentkort. Egentid på African Relax & Spa på Kolmården, medan vi ska ta med min brorsdotter till Bamses Värld och ser på massa djur. Kanske någon karusell om det finns för så små barn. Som jag har längtat efter att ta med henne dit!