helgen i bilder

Helgen har varit helt i min smak med lagom dos av det mesta. I fredags blev mitt tåg som jag skulle köra hem inställt och när jag ankom Nässjö på eftermiddagen väntade en date med Bengan istället. Två timmar flög förbi och sedan satt jag och halvsov på sista tåget hem. Jag skulle kört ett tåg hem och slutat vid 3:30 men istället fick jag en fredagkväll hemma full med ensamtid. Pratade i telefon med mamma större delen av kvällen innan jag somnade med en katt som sällskap.
 
Lördagsmorgonen började med en långpromenad innan stan ens hade vaknat. När J slutade jobbet vid lunch önskade han sig pannkaksfrukost och det fick han såklart. 
På eftermiddagen åkte jag iväg på extrajobb och jag tycker faktiskt det är helt okej att jobba en lördagkväll. Jag hade ju haft större delen av dagen hemma och fått massa saker gjorda. Det kan tom vara ganska skönt då. Dels är det en morot att snabbare kunna spara ihop till hästtransport, hästen och allt utrustning och eftersom jag fick en fredagkväll hemma själv så behövde komma iväg för att inte bli rastlös. 
 
Idag var tanken att egentligen åka till Ullared men eftersom det är läslov (och troligtvis mycket folk) så struntar vi i det. Vi handlade lite nödvändig skit i stan igår och idag jobbar vi båda två istället. Dessutom köpte jag hem fem nya böcker i fredags som jag ska börja på idag. Den boken som jag mest ser fram emot att läsa är "Jag är malala: flickan som stod upp för rätten till utbildning och sköts av talibanerna." I oktober 2014 tilldelades Malala Nobels Fredspris, som den yngsta pristagaren någonsin.