helgen i bilder

Wow wow wow vilken (jobb)helg som det faktiskt är. Jag slutade ju efter midnatt natten till lördag vilket gör att denna helgen räknas som jobbhelg. Sverige har visat sig från sin bästa sida och det kändes verkligen som att jag hade semester.
 
Helgen inledde med att J och jag gick till bageriet en gata upp och köpte med frukostbröd hem. Ett fantastiskt helkornsbröd med tranbär och pumpa.
 
 
Efter löpningen och lunchen gick vi ca 50 meter, en gata upp där Mocca Deli slagit upp portarna i ett nybyggt hus på bottenplan. På en stor somrig uteservering väntade Magnus och Amanda vid ett bord och där blev vi sittandes en stund. 
 
(null)
(null)
 
Jag själv valde en sallad med deras specialite är flatbread som är typ en pizza. Maten är ok men inte mer än så. 
 
(null)
(null)
 
Sedan var tanken att gå till Urbane Goats uteservering som är hur härlig som helst men vi fastnade vid ett annat hyfsat nyöppnat ställe i Knäppingsborg som heter Pigeon Street. Där blev det fler drinkar och häng. Det är mitt abosluta favoritområde i stan och det bästa är att det ligger 5 minuters gångväg hemifrån. 
 
(null)
 
Vid 19 var det Shuffelboard på schemat för att sedan en timme senare sitta på Trädgårn där kvällen avslutades vid ett fullsatt bord fullt av tips inför gokarten.
 
(null)
 
Söndag morgon startades med en långpromenad i solen. Jag älskar verkligen att gå igenom folkparken innan stan har vaknat. 
 
(null)
 
Sedan packades frukost med och vi satte oss i bilen, plockade upp Magnus och Amanda för att sedan åka till Askersund. Där väntade en heldag vid vattnet tillsammans med J's föräldrar och bror.  I matväg blev det bryggfika och grillad mat, för att citera min svärmor "detta var årets godaste kopp kaffe". Magnus stod för första gången någonsin på (vatten)skidor och jag är riktigt imponerad. J's bror klarade av att komma upp på skidorna detta året och jag har börjat hoppa över vågor och leta efter utmaningar. Idag mår kroppen helt ljuvligt, i stil med en jellyfish. Träningsvärken i ryggen är magisk!
 
(null)