souvenirer från Marrakesh

Det finns så mycket fint i staden och vi fick med en hel del fina saker hem. Jag är inte duktig på att pruta med J är desto bättre. Det sägs att man ska börja på 10% av det priset säljarna ger och sluta på ca 25-30%. Här märktes det att kronan är svag. På marknaden var det enligt mig normala marknadspriset men när vi var inne i "vanliga" butiker/ kedjor så kostade samma plagg ca 300-400kr mer i Marocko. Mina föräldrar önskade sig ett kulspel som jag ofta spelade som liten.
(null)
Jag hade tidigt bestämt mig för Marrokanska tofflor, så J köpte också ett par. I Marocko får endast män bära gula tofflor, så J köpte såklart ett par gula!
(null)
Min svärmor önskade sig en liten party-väska där mobilen och nycklar fick plats. På varje semester har vi köpt en kylskåpsmagnet till våra respektive föräldrar och denna resa var inget undantag. 
(null)
Som sovenir till oss själva köpte vi en kryddskål. Så otroligt fin!
(null)