vinförråd

Hemmets senaste projekt: en vingarderob av en ombyggt IKEA-hylla. Eller egentligen två stycken som som står på varandra eftersom vi har sådan fantastisk takhöjd här och det bara ser fjuttigt ut med en (och att alla flaskorna inte får plats). 
(null)
Vi har ju en vinkyl i köket men den är också en kyl, alltså kall. Självklart går den ställa in i olika temperatur i våningarna men rödvin ska inte vara kylskåpskallt. Därför blev vår ena inbyggda garderob en vin-garderob. Tanken kom nog redan från de som byggde lägenheten men eftersom de aldrig bodde här så blev det heller inte av. Därför tog jag och J tag i saken och har nu byggt en hylla för flaskor och lite förvaring.
(null)
Jag är ändå ganska nöjd för att ha varit typ första gången jag borrar, skruvar, sågar och bygger något själv. Det varkligen superkul! Jag fick lite hjälp av J eftersom jag inte hade någon koll på vilka skruvar man ska använda, men nu har jag både lärt mig något nytt och varit kreativ.
(null)