helgen i bilder

Fredag kväll blev det extrajobb för mig. Jag blev dessutom ett par Gucci-skor rikare. Jag älskar dom, så snygga och det var kärlek vid första ögonkastet. Italienska och handgjorda i läder. Jag har dock inte provat dom än (provar aldrig saker i butik) men läder brukar ju formas efter fötterna efter ett tag.
Efter en promenad till Ica fick jag fredagsmysa i Hallsberg med lite godis och en bok i min ensamhet. Jag minns inte när jag åt godis sist och till min förvåning så var det inte ens gott längre. Choklad funkar men jag är lite besviken på att det inte var så gott som jag hade hoppats  eftersom jag såg fram emot att få ligga i sängen med nybäddade krispiga lakan med en prasslande påse. Det enda som prasslade nu var när jag bytte sidan i boken. Jag kunde dock inte riktigt slappna av, så det blev inte många timmars sömn innan klockan ringde på lördag morgon. 
Jag kom hem först under lördag förmiddag. Lite sent. Det var egentligen min lediga dag, men valde att jobba extra.
Jag cyklade hem, packade om väskan och sedan tog J och jag tåget ner till mina föräldrar. Det var skönt att ta tåget ner för första gången. Jag kunde läsa i lugn och ro medan J lutade sig mot mig och sov. Jag har verkligen längtat efter att få komma ner hit, för denna gången fanns det tid för hästen. Det var nästan så att jag började gråta när jag gick in i stallet, kände doften av hästar blandat med äpplen som det är fullt av i stallet just nu. Det lugn jag känner när jag är i stallet finns ingen annan stans. Att få ta på sig ridkläderna, putsa stövlarna och träna ett pass tillsammans med hästen var helt magiskt. Det var riktigt svårt att lämna stallet och jag hade utan problem kunnat tillbringa hela kvällen där.
På kvällen diskuterade vi bland annat vad som hade hänt om jag fortsatte som 15 åring, där jag var då med det team jag hade omkring mig. Jag förstod nog inte då hur otroligt duktig jag var, trots att jag fick förfrågningar om att vara med och tävla för laget. Jag tackade nej och valde att lägga energi på gymnasiet och studierna istället.
Hade mina föräldrar varit mer hästintresserade samt haft en miljon över är både jag och min pappa övertygade om att jag hade kunnat försörja mig på hästar idag om jag fortsatt i den takt jag hade då. Idag skaver det lite att jag inte satsade och fortsatte samtidigt som jag vet att det är otroligt tufft att bli framgångsrik.
Idag vaknade jag med en stel kropp med träningsvärk och som ett litet barn på julafton såg jag fram emot en förmiddag i stallet. Månadens andra lediga dag. J följde med och tog hand om ena hästen. Det är bland det finaste jag har sett, när han tar hand om hästen. J gör så mycket fint för mig trots att hans ögon blir röda och kliar.
Under eftermiddagen blev det firande för min bror som fyllde 26 i fredags. Så trevligt när alla kommer hem till mamma och pappa och vi kan samlas och umgås.
Nyss skjutsade jag J till Nässjö för att ta tåget hem, själv stannar jag en natt till hos mina föräldrar.